Renovatieproject Schoolmeubilair in Bwiam, Kanilai en Bullock

Van de directeur van de Stichting Katholiek Onderwijs in Gambia, de heer Faya Dawda, hebben we de vraag gekregen om een bijdrage te leveren om 240 leerlingen setjes te helpen renoveren. De setjes in 8 klaslokalen zijn totaal versleten, de leerlingen kunnen er niet meer fatsoenlijk op zitten. Tevens zijn er dringend schoolborden nodig in de 8 lokalen zodat er weer “gewoon” onderwijs gegeven kan worden.

De renovatie wordt uitgevoerd door plaatselijke bedrijven, de renovatie van een set kost 25 euro, het frame wordt geschuurd en geschilderd en er komt een nieuw tafelblad, rugleuning en zitting op. De CES heeft een voorbeeld set laten maken. Voor dit project is een bedrag nodig van 7.500 euro.

DE RENOVATIE KOSTEN ZIJN LAGER DAN DE TRANSPORTKOSTEN VAN AFGESCHREVEN MEUBILAIR UIT NEDERLAND en door de renovatie in Gambia door plaatselijke bedrijven uit te laten voeren, wordt de werkgelegenheid ook gestimuleerd.

St. Edwards Basic Cycle School in Bwiam, St. Anthony's Basic Cycle School in Kanilai, St. John Vianney's Basic Cycle School in Bullock, beide plaatsen liggen vlakbij Bwiam.

Schoolmeubilair in de St. Edwards Basic Cycle School in Bwiam

Schoolmeubilair St. Anthony's Basic Cycle School in Kanilai

Schoolmeubilair St. John Vianney's Basic Cycle School in Bulock

STEUN VAN DE WILDE GANZEN

Gelukkig krijgen we hulp van de Wilde Ganzen. Voor elke euro die we bij elkaar krijgen geven zij een premie van 50 eurocent. Dus met een eigen bijdrage van € 5.000 zijn we er al.

De Wilde Ganzen steunen honderden kleinschalige projecten in arme gebieden. Deze projecten zijn opgezet door lokale mensen en hun gemeenschap samen met bevlogen Nederlanders. Wilde Ganzen helpt met kennis, ervaring en financiële steun. Daar helpt u met iedere gift aan mee!

Wilt u ons project ondersteunen dan kunt u een bijdrage overmaken op bankrekening:

NL53 INGB 0000 040000 t.n.v. de Wilde Ganzen o.v.v. “Meubilair Bwiam“ of naar

NL21 INGB 0000 0085 66 t.v.n. de Stichting ZOM, o.v.v. “Meubilair Bwiam”.

De Wilde Ganzen en de Stichting ZOM zijn AMBI organisaties, de giften zijn aftrekbaar van de belasting.