Nieuw project St. ZOM voor St. Vincent De Paul Nursery school

Van directeur van de CES Faye Dawda kregen we de vraag of we een nieuw dak willen financieren voor de St. Vincent De Paul Nursery school in Amdallai, het gebouw heeft 3 lokalen en er gaan 150 kinderen naar school. De kosten bedragen bedragen 4.500 euro. Verder heeft de kleuterschool behoefte aan speel- en leermaterialen. Hiervoor is een bedrag van 1500 nodig, zodat de meest noodzakelijke artikelen kunnen worden aangeschaft.

Amdallai is een dorp gelegen op de North Bank, vlak bij de rivier de Gambia en de veerboot naar Senegal, op 40 kilometer van de hoofdstad Banjul. In Amdallai wonen 4000 gezinnen. De bevolking is zeer gemêleerd en werkt veelal in de visvangst en het toerisme.

Het dak lekt op veel plaatsen, het is zo erg dat de kinderen in de regentijd de meeste dagen, wanneer het regent naar huis gestuurd moeten worden.
De Stichting ZPM heeft toegezegd om de renovatie voor haar rekening te nemen en de kleuterschool ook te voorzien van speel- en leermaterialen.

Wij zijn op zoek naar sponsoren die ons willen helpen de school weer waterdicht te maken en de leerlingen en het personeel de kans te geven op goed onderwijs.

Wilt u ons project ondersteunen dan kunt u een bijdrage overmaken op bankrekening:

NL21 INGB 000.000.8566 t.n.v. de Stichting ZOM o.v.v.

“St. Vincent De Paul Nursery school“.

De Stichting ZOM is een AMBI organisatie, de giften zijn aftrekbaar van de belasting.