Bai bouwt zijn eigen huis in Gambia

Bai is een jongeman van 36 jaar, hij is inmiddels getrouw en heeft 2 kinderen. We kennen Bai al vanaf 1997 en hij is tijdens onze Gambia bezoeken onze gids en begeleider bij de diverse projecten. Het is een heel serieuze jongeman, hij woont met zijn gezin en moeder in een kampong in een buitenwijk van Serekunda samen met de gezinnen van zijn broers en zussen. Hij zelf beschikt over een kamer die met doeken is opgedeeld in drieën. In een deel woont en slaapt zijn moeder, in het andere deel slapen de kinderen en in het andere deel wonen zij overdag en slaapt hij met vrouw ´s nachts. Kortom een beroerde situatie.

Toch mag Bai niet mopperen want hij een baan waarmee hij in het levensonderhoud kan voorzien van zijn gezin, zijn moeder en vaak ook nog voor de andere familieleden die er minder florissant voor staan.

Om Bai te helpen zijn droom, een eigen huis, te kunnen bouwen heeft de ZOM enkel sponsoren gevonden die hem financieel ondersteunen. Zij hebben 2000 euro bij elkaar gelegd en met dat budget bouwt Bai zijn eigen huis. Hij werkt elke vrije minuut aan de bouw van zijn huis en zijn vrienden helpen hem waar mogelijk.

Nog enkele maanden en dan is het zover, dan kan hij eindelijk verhuizen en hebben de kinderen en Bai en zijn vrouw een eigen kamer.

Bai maakt de stenen waarmee hij bouwt grotendeels zelf

Naast een kleine woonruimte zijn er in het huis drie slaapkamers en een badkamer, verder is er een buitenkeuken en een berging. Een hele luxe in verhouding met z´n huidige woonruimte.

Het valt niet om bij 35 graden te werken zonder hulpmiddelen

Vrienden helpen hem met specifieke klussen zoal stukadoren