11 Mei 2019 DE NACHT VAN DE FOOI

DE NACHT VAN DE FOOI

De “NACHT VAN DE FOOI” is een jaarlijks terugkerend studenteninitiatief waarbij ongeveer 700 horecagelegenheden hun fooi afstaan. Met de opbrengst worden zes zorgvuldig geselecteerde kleinschalige duurzame ontwikkelingsprojecten volledig gefinancierd.

Op deze manier krijgt iedereen op een laagdrempelige manier de kans om bij te dragen aan ontwikkelingshulp.Ruim100 studenten in verschillende steden zetten zich jaarlijks belangeloos in om deze dag en nacht tot een groot succes te maken. www.nvdf.nl

“NACHT VAN DE FOOI” wordt intensief ondersteund door Wilde Ganzen. Misschien wel het belangrijkste gegeven van dit partnerschap is de verdubbeling van de opgehaalde fooi.

Voor elke euro die wordt opgehaald tijdens de “NACHT VAN DE FOOI” gaat er dus twee euro naar de projecten.

Daarnaast ondersteunt Wilde Ganzen op allerlei vlakken met hun kennis en expertise. Wilde Ganzen werkt samen met bevlogen Nederlanders aan projecten die een verschil willen maken in de levens van mensen in armoede. www.wildeganzen.nl

Met de opbrengst van de “NACHT VAN DE FOOI” worden in 2019 vier kleinschalige projecten gefinancierd. Een van de projecten is het project “Schoon drinkwater voor St. Vincent” in Gambia van de Stichting ZOM.

Het project van de Stichting ZOM

Toegang tot schoon drinkwater voor middelbare school in Gambia

Meer dan 300 jongens en meisjes volgen middelbaar onderwijs op de St. Vincent de Paul Senior Secondary School in Brikama, Gambia. Ze hebben alleen geen schoon drinkwater…...

De leerlingen die naar deze school gaan, komen veelal uit arme families. De mensen leven sober en vaak alleen van de opbrengst van een klein stukje land waar ze groenten op verbouwen. Het zijn vooral meisjes die naar deze school gaan. Het ook natuurlijk heel belangrijk dat de leerlingen schoon drinkwater hebben. Schoon drinkwater zou ook de hygiënische omstandigheden flink verbeteren.

De school wil dan ook graag dat er een waterput wordt aangelegd met een waterreservoir zodat er stromend water op het schoolterrein komt. Mensen uit de buurt van de school kunnen en mogen daar straks ook gebruik van maken.

Voor de uitvoering van dit project werkt de NACHT VAN DE FOOI we samen met de Nederlandse stichting ZOM, waarvan Wilde Ganzen al meerdere projecten succesvol heeft mede gefinancierd.

Door jouw donatie krijgen straks 329 leerlingen, de docenten, ouders en mensen die bij de school wonen toegang tot schoon drinkwater. Daarnaast gaat het water ook gebruikt worden voor irrigatie van de groentetuin bij de school. Help je mee?

Kosten project: € 9.176,64

Het water wordt m.b.v. zonnecollectoren omhoog gepompt naar het reservoir